>Here we go again…

>We hadden net Heim Meijerink gehad, die zijn duivenhok weer even liet voor wat het was om nog maar weer eens een rapport te produceren. Boodschap: terug naar de basis. Juffen en meester dienen zich weer te concentreren rekenen en taal. En een strenge inspectie ziet toe op het behalen van de standaarden. En Jeroen Dijsselbloem natuurlijk, waarover al eerder geblogd. Boodschap: geen vernieuwingen meer zonder voldoende ‘evidence’.
Maar daar zit het probleem. Evidence zat, maar wat moet je er mee. Een citaat schiet me te binnen, als u de bron weet, houd ik me aanbevolen: “The trouble with evidence is, there’s so much of it.” Wat te denken van dit gesprek met James Heckman. Nooit van gehoord die man, wel een Nobelprijs gekregen, en er zijn niet veel onderwijskundigen die hem dat nadoen. Maar dan zijn boodschap: niet-cognitieve vaardigheden zijn belangrijker!
Als ik Den Haag was, zou ik net doen alsof ik de NRC vorige week even niet gelezen had.

         

Geef een reactie

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.