Vakpublicaties

2016

  • Wassink, H. (2016). De bestuurder als “voorbeeldig leider.” Van 12 tot 18, (februari), 10–11.
    Wassink, H., & Stevens, L. (2016). Het is steeds weer de pedagogische vraag. Van 12 tot 18, (december), 6–8.
  • Wassink, H. (2016). Intern toezicht namens de morele eigenaren. De Nieuwe Meso, 3(3), 15–20.
  • Wassink, H. (2016). Het onderwijs neemt de opvoedkundige staak niet serieus genoeg. Interview met Ton van Rijn. De Nieuwe Meso, 3(1), 98–103.
  • Wassink, H. (2016). Van taak naar verantwoordelijkheid. Goed toezicht: terug naar de basis. Goed Bestuur &Toezicht, platform voor governance, 12, 4, 44-49.slotje_open
  • Wassink, H. (2016). De bestuurder als ‘voorbeeldig leider’. Van 12 tot 18, februari, p. 10-11slotje_open

2015

2014

  • Wassink, H. (2014). Onderwijs in transitie. Vives Magazine Nr 142, 38–39.
  • Wassink, H. (2014). Het leren van professionals. Blijvend belang van Theory in Practice: Increasing Professional Effectiveness. De Nieuwe Meso 1, 1, 62-68 slotje_open
  • Stevens, L. en Wassink, H. (2014). Een smalle kijk op onderwijskwaliteit. De Nieuwe Meso 1, 1, 96-100 slotje_open
  • Wassink, H. en Bakker, C. (2013). Wassink, H. en Bakker, C. (2014) Normatieve professionalisering en begeleiders in het onderwijs. Beter Begeleiden Digitaal, maart 2014 slotje

2013

2012

  • Jansen, Sandra, en Wassink, Hartger. (2012). Het verbinden van persoonlijke ontwikkeling en teamontwikkeling. Meso Magazine, 186, 17-21
  • Meijs, Celeste, Wassink, Hartger en De Laat, Maarten (2012). Zicht op informele kennis. Opleiding en Ontwikkeling, 5, p. 44-49
  • Wassink, H. (2012). Gespreid leiderschap maak je samen. Van 12 tot 18, mei, p. 24-25
  • Wassink, H. (2012). Kwetsbaarheid als kracht. Van 12 tot 18, maart, p. 22-23

2011

2010

2009

2008

2007

  • Wassink, H. (2007). Opvattingen over leiderschap in het onderwijs. “Gespreid leiderschap” in het onderwijs: oude wijn in nieuwe zakken? Meso magazine, (156), 19-22.

2006

  • Thinking while leading. Understanding School Leaders’ Everyday Thinking. Opleiding en Ontwikkeling, 12, p. 29-30
  • Complexer vragen, complexer advieswerk. (Met Annet Taen en Hans van Gansewinkel). Meso Magazine, 151, p. 4-8

2005

  • Dagelijkse denkprocessen van schoolleiders. Meso Magazine, 141, p. 3-6

2003

  • Wassink, H. (2003). De ontwikkeling en het gebruik van visie in de dagelijkse praktijk van schoolleiders. Meso magazine, (131), 3-8.
  • Wassink, H. (2003). Ruimte geven of doordrukken? Hoe je met visie richting geeft aan inhoud en proces. Kader Primair, (December), 36-38.

 

         

Geef een reactie

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.