Weblogs

Vanwege mijn werk voor Stichting NIVOZ lever ik regelmatig een bijdrage aan de weblogs die we beheren: www.hetkind.org en www.nivoz.nl/forum. Hieronder geef ik een overzicht van de artikelen waar ik aan meegewerkt heb.

Artikelen geschreven op het weblog NIVOZ Forum
  • http://nivoz.nl/artikelen/om-iets-vinden-collegas-normatieve-professionalisering-en-onderwijs/
  • http://nivoz.nl/artikelen/naar-een-bredere-opvatting-van-kennis-in-onderwijs/
  • http://nivoz.nl/artikelen/leiderschap-in-onderwijs-from-value-to-action/
  • http://nivoz.nl/artikelen/leiderschap-in-onderwijs-2-de-moed-om-te-creeren/
  • http://nivoz.nl/artikelen/zinvol-onderwijsonderzoek-niet-antwoorden-maar-vragen/
  • http://nivoz.nl/artikelen/studieochtend-curriculum-presentaties-reflecties/

2014

Artikelen geschreven op het weblog hetkind.org

2017

  • http://hetkind.org/2017/04/21/kansenongelijkheid-rol-onderwijsinspectie-en-leraar/
  • http://hetkind.org/2017/04/20/staat-onderwijs-tijd-om-leerling-serieus-nemen-cultuur-openheid-en-feedback/
  • http://hetkind.org/2017/04/11/ook-concertzaal-geldt-kunt-authentiek-zonder-kwetsbaar/
  • http://hetkind.org/2017/01/26/is-steeds-weer-pedagogische-vraag-hoe-ontsluiten-we-magie-altijd-sluimerend-aanwezig-onderwijs/

2016

  • http://hetkind.org/2016/12/18/meeste-toezichthouders-willen-juist-verhaal-cijfers-horen/
  • http://hetkind.org/2016/11/25/ervaring-weet-goede-gesprekken-vanzelf-op-gang-komen/
  • http://hetkind.org/2016/09/20/petitie-autonomie-ontstaat-samenwerking-vanuit-gezamenlijke-verantwoordelijkheid/
  • http://hetkind.org/2016/09/18/onderwijsavond-geert-kelchtermans-professioneel-zelfverstaan-als-alternatief-benaderingen-waarin-we-zoeken-naar-werkt/
  • http://hetkind.org/agenda/haardvuursessie-kiezen-persoonsvorming/
  • http://hetkind.org/2016/08/31/we-al-genoeg-strijd-om-school-gehad-en-we-wisten-steeds-minder-goed-hoe-we-zouden-kunnen-winnen/
  • http://hetkind.org/2016/06/04/boodschap-de-leerhouding-van-docent-doe-het-zelf-eens/
  • http://hetkind.org/2016/04/16/opinie-onderwijs-geen-sportwedstrijd/
  • http://hetkind.org/2016/04/01/ons-onderwijs-2032-vraagt-om-genuanceerde-reactie-docenten-neem-je-kans-en-verantwoordelijkheid/
  • http://hetkind.org/2016/03/23/wij-zijn-met-meer-zullen-eens-wegblijven-van-dat-wij-versus-zij/
  • http://hetkind.org/2016/02/21/oratie-paulien-meijer-professionele-identiteit-wat-voor-collega-deze-docent-aan-het-worden/
  • http://hetkind.org/2016/02/02/het-serieus-nemen-van-onzekerheid/

2015

  • http://hetkind.org/2015/11/04/een-google-voor-praktijkrelevant-onderwijsonderzoek-de-nro-kennisportal/
  • http://hetkind.org/2015/08/19/onze-nieuw-school-goed-onderwijs-terug-het-hart-van-de-samenleving/
  • http://hetkind.org/2015/06/21/wat-kan-mindfulness-betekenen-voor-het-onderwijs/
  • http://hetkind.org/2015/05/21/bij-modernisering-onderwijscurriculum-kunnen-gesprek-persoonlijke-waarden-niet-uit-de-weg/
  • http://hetkind.org/2015/05/10/terugblik-woord-en-beeld-uiteindelijk-leidt-mindfulness-tot-betere-zelfzorg-zoals-anne-speckens-het-zelf-noemt/
  • http://hetkind.org/2015/04/24/het-selecteren-van-goede-leraren-en-geklier-de-klas-wat-doe-jij-als-leerlingen-de-relatie-onder-druk-zetten/
  • http://hetkind.org/2015/04/16/de-staat-van-het-onderwijs-waarden-zijn-niet-los-verkrijgbaar-maar-moeten-gezamenlijk-ontwikkeld-worden/
  • http://hetkind.org/2015/03/23/als-je-heel-mooie-dingen-zegt-moet-je-niet-te-snel-gaan/
  • http://hetkind.org/2015/02/26/ausbildung-versus-bildung-leren-voor-een-beroep-vindt-nooit-los-plaats/
  • http://hetkind.org/2015/02/23/jouw-verhaal-raakt-pas-als-het-driedimensionaal-is/
  • http://hetkind.org/2015/02/06/selectie-bemoediging-een-schooladvies-als-stimulering-het-kind-boven-zichzelf-uit-te-laten-stijgen/
  • http://hetkind.org/2015/01/30/wat-missen-als-de-pedagogische-dimensie-bij-onderwijsonderzoek-uit-het-zicht-verdwijnt/
  • http://hetkind.org/2015/01/27/vreemd-dat-zittenblijven-nog-steeds-zon-wijd-verspreid-fenomeen/
  • http://hetkind.org/2015/01/21/jutten-als-inspirator-voor-professionele-dialoog-in-de-lerarenkamer/
  • http://hetkind.org/2015/01/10/als-het-risico-van-onderwijs-neutraliseren-dan-blijft-er-feitelijk-geen-onderwijs-meer/
  • http://hetkind.org/agenda/lezing-op-utrecht-onderwijsonderzoek-waardeloos/

2014

         

Geef een reactie

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.