De Professionele Dialoog
https://www.hartgerwassink.nl/publicatie-archief/weblogs/
Export date: Thu Sep 19 16:33:44 2019 / +0200 GMT

Weblogs


Vanwege mijn werk voor Stichting NIVOZ lever ik regelmatig een bijdrage aan de weblogs die we beheren: www.hetkind.org en www.nivoz.nl/forum. Hieronder geef ik een overzicht van de artikelen waar ik aan meegewerkt heb.
Artikelen geschreven op het weblog NIVOZ Forum


  • http://nivoz.nl/artikelen/om-iets-vinden-collegas-normatieve-professionalisering-en-onderwijs/

  • http://nivoz.nl/artikelen/naar-een-bredere-opvatting-van-kennis-in-onderwijs/

  • http://nivoz.nl/artikelen/leiderschap-in-onderwijs-from-value-to-action/

  • http://nivoz.nl/artikelen/leiderschap-in-onderwijs-2-de-moed-om-te-creeren/

  • http://nivoz.nl/artikelen/zinvol-onderwijsonderzoek-niet-antwoorden-maar-vragen/

  • http://nivoz.nl/artikelen/studieochtend-curriculum-presentaties-reflecties/


2014

Artikelen geschreven op het weblog hetkind.org

2017

  • http://hetkind.org/2017/04/21/kansenongelijkheid-rol-onderwijsinspectie-en-leraar/

  • http://hetkind.org/2017/04/20/staat-onderwijs-tijd-om-leerling-serieus-nemen-cultuur-openheid-en-feedback/

  • http://hetkind.org/2017/04/11/ook-concertzaal-geldt-kunt-authentiek-zonder-kwetsbaar/

  • http://hetkind.org/2017/01/26/is-steeds-weer-pedagogische-vraag-hoe-ontsluiten-we-magie-altijd-sluimerend-aanwezig-onderwijs/


2016

  • http://hetkind.org/2016/12/18/meeste-toezichthouders-willen-juist-verhaal-cijfers-horen/

  • http://hetkind.org/2016/11/25/ervaring-weet-goede-gesprekken-vanzelf-op-gang-komen/

  • http://hetkind.org/2016/09/20/petitie-autonomie-ontstaat-samenwerking-vanuit-gezamenlijke-verantwoordelijkheid/

  • http://hetkind.org/2016/09/18/onderwijsavond-geert-kelchtermans-professioneel-zelfverstaan-als-alternatief-benaderingen-waarin-we-zoeken-naar-werkt/

  • http://hetkind.org/agenda/haardvuursessie-kiezen-persoonsvorming/

  • http://hetkind.org/2016/08/31/we-al-genoeg-strijd-om-school-gehad-en-we-wisten-steeds-minder-goed-hoe-we-zouden-kunnen-winnen/

  • http://hetkind.org/2016/06/04/boodschap-de-leerhouding-van-docent-doe-het-zelf-eens/

  • http://hetkind.org/2016/04/16/opinie-onderwijs-geen-sportwedstrijd/

  • http://hetkind.org/2016/04/01/ons-onderwijs-2032-vraagt-om-genuanceerde-reactie-docenten-neem-je-kans-en-verantwoordelijkheid/

  • http://hetkind.org/2016/03/23/wij-zijn-met-meer-zullen-eens-wegblijven-van-dat-wij-versus-zij/

  • http://hetkind.org/2016/02/21/oratie-paulien-meijer-professionele-identiteit-wat-voor-collega-deze-docent-aan-het-worden/

  • http://hetkind.org/2016/02/02/het-serieus-nemen-van-onzekerheid/


2015

  • http://hetkind.org/2015/11/04/een-google-voor-praktijkrelevant-onderwijsonderzoek-de-nro-kennisportal/

  • http://hetkind.org/2015/08/19/onze-nieuw-school-goed-onderwijs-terug-het-hart-van-de-samenleving/

  • http://hetkind.org/2015/06/21/wat-kan-mindfulness-betekenen-voor-het-onderwijs/

  • http://hetkind.org/2015/05/21/bij-modernisering-onderwijscurriculum-kunnen-gesprek-persoonlijke-waarden-niet-uit-de-weg/

  • http://hetkind.org/2015/05/10/terugblik-woord-en-beeld-uiteindelijk-leidt-mindfulness-tot-betere-zelfzorg-zoals-anne-speckens-het-zelf-noemt/

  • http://hetkind.org/2015/04/24/het-selecteren-van-goede-leraren-en-geklier-de-klas-wat-doe-jij-als-leerlingen-de-relatie-onder-druk-zetten/

  • http://hetkind.org/2015/04/16/de-staat-van-het-onderwijs-waarden-zijn-niet-los-verkrijgbaar-maar-moeten-gezamenlijk-ontwikkeld-worden/

  • http://hetkind.org/2015/03/23/als-je-heel-mooie-dingen-zegt-moet-je-niet-te-snel-gaan/

  • http://hetkind.org/2015/02/26/ausbildung-versus-bildung-leren-voor-een-beroep-vindt-nooit-los-plaats/

  • http://hetkind.org/2015/02/23/jouw-verhaal-raakt-pas-als-het-driedimensionaal-is/

  • http://hetkind.org/2015/02/06/selectie-bemoediging-een-schooladvies-als-stimulering-het-kind-boven-zichzelf-uit-te-laten-stijgen/

  • http://hetkind.org/2015/01/30/wat-missen-als-de-pedagogische-dimensie-bij-onderwijsonderzoek-uit-het-zicht-verdwijnt/

  • http://hetkind.org/2015/01/27/vreemd-dat-zittenblijven-nog-steeds-zon-wijd-verspreid-fenomeen/

  • http://hetkind.org/2015/01/21/jutten-als-inspirator-voor-professionele-dialoog-in-de-lerarenkamer/

  • http://hetkind.org/2015/01/10/als-het-risico-van-onderwijs-neutraliseren-dan-blijft-er-feitelijk-geen-onderwijs-meer/

  • http://hetkind.org/agenda/lezing-op-utrecht-onderwijsonderzoek-waardeloos/


2014

Links:
  1. http://nivoz.nl/artikelen/onderzoek-naar-zittenbli jven-breder-perspectief/
  2. http://nivoz.nl/artikelen/de-pedagogische-verantwo ordelijkheid-van-onderzoekers-zittenblijven-als-ca sus/
  3. http://nivoz.nl/artikelen/bewegen-en-leerprestatie s-de-casus-van-max/
  4. http://nivoz.nl/artikelen/welke-vragen-worden-niet -gesteld-in-onderzoek/
  5. http://nivoz.nl/artikelen/over-het-blijvend-belang -van-zin-in-leren/
  6. http://hetkind.org/2014/10/20/nuance-gaat-buiten-c ito-muren-verloren-welke-verantwoordelijkheid-voel t-cito-zelf-daarvoor/
  7. http://hetkind.org/2014/09/12/samen-leren-roept-ee n-belangrijke-vraag-op-wie-het-onderwijs/
  8. http://hetkind.org/2014/08/28/er-is-veel-moois-te- vertellen-en-de-sleutel-ligt-bij-de-leraar/
  9. http://hetkind.org/2014/08/27/boekbespreking-een-b elangrijk-werk-want-dolf-van-den-berg-raakt-onbesp roken-themas-schoolleiderschap-aan/
  10. http://hetkind.org/2014/08/08/als-we-werkelijk-moe dige-creatieve-dwarsdenkers-willen-vormen-dan-vraa gt-dat-nogal-wat/
  11. http://hetkind.org/2014/05/11/een-onderwijsblog-ni et-zonder-toeval-op-bevrijdingsdag-geschreven/
  12. http://hetkind.org/2014/05/08/we-kunnen-niet-ander s-dan-de-verantwoordelijkheid-voor-het-handelen-bi j-de-leraar-neerleggen/
  13. http://hetkind.org/2014/04/30/kahneman-we-denken-o nafhankelijk-en-rationeel-te-kunnen-oordelen-maar/
Post date: 2015-01-02 14:21:02
Post date GMT: 2015-01-02 13:21:02

Post modified date: 2017-07-25 16:48:31
Post modified date GMT: 2017-07-25 14:48:31

Export date: Thu Sep 19 16:33:44 2019 / +0200 GMT
This page was exported from De Professionele Dialoog [ https://www.hartgerwassink.nl ]
Export of Post and Page has been powered by [ Universal Post Manager ] plugin from www.ProfProjects.com