Wetenschap

2017

  • Mesker, P., Wassink, H., & Bakker, C. (2017). Experiential continuity: how newly qualified teachers’ past international teaching experiences influence their current personal interpretative framework. Professional Development in Education, 1–16. http://doi.org/10.1080/19415257.2017.1347806

2013

  • Wassink, H., & Bakker, C. (2013). Normatieve professionalisering: de morele dimensie in de professionele ontwikkeling van leraren. Rondetafeldiscussie tijdens Onderwijs Research Dagen, Brussel.

2012

2011

  • Diepstraten, I., Wassink, H., Stijnen, S., Martens, R., & Claessen, J. (2011). Professionalisering van leraren op de werkplek. Jaarboek Ruud de Moor Centrum 2010. Heerlen: Ruud de Moor Centrum, Open Universiteit.
    • In dit jaarboek was ik co-auteur van de volgende hoofdstukken:Thurlings, M., Wassink, H., Bastiaens, T., Stijnen, S., & Vermeulen, M. (2011). Feedback als cruciale factor voor leerresultaat. In I. Diepstraten, H. Wassink, S. Stijnen, R. Martens, & J. Claessen (Eds.), Professionalisering van leraren op de werkplek (pp. 91–100). Heerlen: Ruud de Moor Centrum, Open Universiteit.

      Evers, A., Wassink, H., Kreijns, K., Heijden, B. van der, & Vermeulen, M. (2011). Het organiseren van informeel leren van leraren op de werkplek. In I. Diepstraten, H. Wassink, S. Stijnen, R. Martens, & J. Claessen (Eds.), Professionalisering van leraren op de werkplek (pp. 81–89). Heerlen: Ruud de Moor Centrum, Open Universiteit.

      Vrieling, E., Bastiaens, T., Stijnen, S., & Wassink, H. (2011). Het bevorderen van zelfgestuurd leren van pabostudenten. In I. Diepstraten, H. Wassink, S. Stijnen, R. Martens, & J. Claessen (Eds.), Professionalisering van leraren op de werkplek (pp. 101–111). Heerlen: Ruud de Moor Centrum, Open Universiteit.

      Janssen, S., Wassink, H., Jansen, F., Bastiaens, T. J., & Stijnen, S. (2011). “Blijvend bekwaam”: professionele en teamontwikkeling verbonden. In I. Diepstraten, H. Wassink, S. Stijnen, R. Martens, & J. Claessen (Eds.), Professionalisering van leraren op de werkplek (pp. 123–131). Heerlen: Ruud de Moor Centrum, Open Universiteit.

      Diepstraten, I., Laat, M. de, & Wassink, H. (2011). Netwerken werkt?! In I. Diepstraten, H. Wassink, S. Stijnen, R. Martens, & J. Claessen (Eds.), Professionalisering van leraren op de werkplek (pp. 113–122). Heerlen: Ruud de Moor Centrum, Open Universiteit.

2009

  • Sleegers, P., Wassink, H., Van Veen, K., & Imants, J. (2009). School Leaders’ Problem Framing: A Sense-Making Approach to Problem-Solving Processes of Beginning School Leaders. Leadership and Policy in Schools, 8, 152-172.

2004

  • Wassink, H., Sleegers, P., & Imants, J. (2004). The role of the principal from a distributed leadership perspective. Annual meeting of the AERA. San Diego, USA.

2003

  • Wassink, H., Sleegers, P., & Imants, J. (2003). Cause maps and school leaders’ tacit knowledge. Journal of Educational Administration, 41(5), 524-546.

2002

  • Wassink, H., Somsen, M., Sleegers, P., Imants, J., & Van den Berg, R. M. (2002). The role of practical knowledge in principals’ problem solving. American Educational Research Association. New Orleans, LA.

2001

  • Wassink, H. (2001). The use of cause maps for imaging school leaders’ cognitive structure with regard to handling day-to-day complexity within the school. ICSEI (p. 29). Toronto, Canada.
  • Wassink, H., Somsen, M., Sleegers, P., Imants, J., & Van den Berg, R. M. (2001). Een modelmatige weergave van het denkproces van schoolleiders ten aanzien van het oplossen van complexe problemen. ORD. Amsterdam, The Netherlands.

2000

  • Wassink, H. (2000). Het gebruik van cause maps als indicator voor het cognitief functioneren van schoolleiders: de ontwikkeling van een instrument. [The use of cause maps as indicator for the cognitive aspects of school leaders’ work: development of an instrument.]. ORD (p. 16). Leiden, The Netherlands.

 

 

         

Geef een reactie

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.